Faktura

Genom vårt samarbete med Ecster kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 29 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

Din faktura skickas till den e-post adress du angav vid ditt köp.

Har du frågor kring din betalning är du välkommen att kontakta: Ecster 0771-560 300 eller kundservice@ecster.se

OBS! Den 15 juni 2013 höjer Ecster påminnelseavgiften för privatfaktura från 50 till 60 kr.
Har du frågor gällande avgiftshöjningen kan du mejla till kundservice@ecster.se

 

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Ecster kan du delbetala dina köp, stora som små.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

Din avbetalningsplan skickas till den e-post adress du angav vid ditt köp.

Har du frågor kring din betalning är du välkommen att kontakta: Ecster 0771-560 300 eller kundservice@ecster.se

 

Leverans
Leveranstiden är cirka 2-10 arbetsdagar. Om vi har problem att leverera till dig i tid, kontaktar vi dig omgående. Vi kommer alltid att skicka en orderbekräftelse via e-post innan vi levererar tyget.
Alla våra paket skickas med DHL Service Point. Vi använder DHL grund av dess pålitlighet och höga kundservice, inklusive spårning av din beställning.

 

Track and Trace – Spåra din beställning
När din order har skickats från vårt lager får du ett spårningsnummer via e-post.
Spårningsnumret kan användas för att spåra din beställning med DHL på DHL.com

 

Leveranser i Sverige
70 – 150 SEK. Vi kommer att erbjuda olika leveransalternativ för stora sändningar. En orderbekräftelse, inklusive leveranskostnaden kommer att skickas till dig via e-post inom 5 arbetsdagar. Ordern kommer att skickas när orderbekräftelsen har godkänts och betalats.

 

Leveranser inom Europa
150 – 300 SEK. Vi kommer att erbjuda olika leveransalternativ för stora sändningar.
Leveranser utanför EU kan bli föremål för tullavgifter. En orderbekräftelse, inklusive leveranskostnaden kommer att skickas till dig via e-post inom 5 arbetsdagar. Ordern kommer att skickas när orderbekräftelsen har godkänts och betalats.

 

Leveranser utanför Europa
Vi kommer att kontakta dig med leveransalternativ och avgifter utanför EU. Dessa kan vara föremål för tullavgifter. En orderbekräftelse, inklusive leveranskostnaden kommer att skickas till dig via e-post inom 5 arbetsdagar. Ordern kommer att skickas när orderbekräftelsen har godkänts och betalats.
Vänligen kontakta oss om du har några frågor om din leverans.
kontakt@mrsmooreandmoore.se

 

Skadade förpackningar och tyg
Om paketet och tyget är skadad vid uthämtning, kontakta oss omedelbart. Se kontakt.
Det är kundens ansvar att kontrollera eventuella skador på förpackningsmaterial innan du kvitterar paketet och rapportera eventuella skador till DHL och till oss inom 48 timmar.
Om det mot förmodan skulle finnas skador på paketet, hämta inte ut det och SIGNERA INTE. Kontakta mrs moore and moore så snart som mojligt.

 

Returer
När beställningen har godkänts och betalats och mrs moore and moore har klippt och levererat tyget, kan tyget inte returneras.
Detta gäller inte om det finns ett vävningsfel i tyget eller förpackningen har skadats under transporten.
Alla fel och skador måste anmälas inom 2 dagar efter mottagandet av leveransen.
Icke överenskommen retur kommer inte att betalas tillbaka till kundens konto.
En summa som betalas tillbaka till ditt konto kommer normalt inom 2 månader. Tiden varierar beroende på ditt kredit-betalkort. Växelkursen för återbetalningen är likadan som vid den tidpunkt då beloppet drogs på ditt konto.

 

Omleverans
Det är kundens ansvar att ordna och betala för omleverans om varorna returneras till oss på grund av att de inte hämtats på DHL Service Point.
För outlösta paket förbehäller vi oss rätten att debitera dig som kund för leveranskostnader, returfrakt och hanteringskostnader.
Lämplighet för ändamålet
Vi rekommenderar kunden att begära en tygprovkarta för att kontrollera tygets kvalitet och lämplighet innan du beställer. Kunden måste försäkra sig om att tyget från mrs moore and moore är lämpligt för det ändamål för vilket det köps, innan tyget beställs.

 

Reklamation
Du som kund har alltid rätt att packa upp tyget och kontrollera det. Om det är felaktigt eller skadat, kontakta oss omedelbart på kontakt@mrsmooreandmoore.se så kan vi hjälpa och råda dig om hur du ska gå tillväga.

 

Personlig information
Den personliga information du lämnar när du handlar hos mrs moore and moore är uteslutande för att administrera din beställning. Personliga data kommer inte under några omständigheter att röjas till tredje part utanför mrs moore and moore.
Alla våra priser är i SEK, inklusive 25% moms
Du måste vara över 18 år för att handla på mrs moore and moore.